tirsdag 9. november 2010

Min tilværelse som jaktenka!!

Jeg har en mann som er veldig interessert i jakt, han jakter fra 10 august til 23 desember. Jakter på rådyr, elg, hjort, hare og fugl. Han tilbringer mye tid i skogen, derfor kaller alle meg for jaktenka, mitt nye kalle navn. Men jaktenka får tid til mye rart når hun er hjemme alene, før barna kom, ble mye av tiden brukt i butikken. Har alltid et prosjekt på gang. Men nå som jeg må være hjemme med de små, har jeg skaffet meg en annen hobby som jeg kan drive med mens ungene sover: Blogging!! Kjempe gøy!

Gøy at gevir har blitt så populært , passer bra hjemme hos oss i hvert fall, som har en hel gang som er designet etter gevirene.
Tenkte jeg skulle vise dere litt av fangsten gjennom mange år.


Hjort som har fått sølv medalje :-) Gangens stolthet...


Elg og rådyr



En jaktenke må jo selvfølgelig ha en pels vest, skulle gjerne sagt at den var selv skutt, men er bestilt gjennom butikken. Er veldig fornøyd med den, god og varm, og rå lekker!!


Jaktenka har også tatt jegerprøva, men nå som vi har fått barn, er det ikke like enkelt og bare bli med ut i skogen. Barnevakt klokka gry tidelig er ikke like moro og spørre om. Men når jentene blir litt større kan vi dra ut hele gjengen. Men vi prøver og få til noen turer nå også alle sammen. Jentene synes det er kjempe morro :-)














Det var alt for i kveld, nå er det snart Grey's... Ha en fin kveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar